محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن، اظهار داشت: در راستای بررسی وضعیت پیشرفت پروژه مسکن مهر و رسیدگی به زمان تکمیل این واحد ها کارگروه هایی تشکیل شده و شروع به کار کرده اند.

این مقام مسئول، این طور صحبت هایش را ادامه داد: محمد اسلامی برای رسیدگی به وضعیت مسکن مهر و تکمیل هرچه سریع تر واحد های باقی مانده، دستور تشکیل کارگروه هایی را داده است که این کارگروه ها برای تکمیل و تحویل هر چه سریع تر مسکن های مهر، شروع به کار خواهند کرد.

ایشان با اشاره به این که رسالت این کارگروه ها مطابق با آن چیزی است که وزیر راه و شهرسازی تعیین کرده است، اظهار داشتند: وجود این کارگروه ها سبب می شود واحد های مسکونی مهر در بازه کوتاه تری ساخته شده و در اختیار متقاضیان قرار بگیرند.

علمداری از تشکیل جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و تمام نهاد ها و دستگاه هایی که به نوعی در اجرای پروژه مسکن مهر، دخیلند، خبر داد و تصریح کرد: در این جلسه هر کدام از نهاد ها و دستگاه های شرکت کننده در خصوص وضعیت پروژه مسکن مهر و مشکلاتی که بر سر راه آن ها وجود دارد سخن به میان آوردند و برای تکمیل هر چه سریع تر واحد ها پیشنهاداتی را ارائه نمودند.

ایشان با تأکید بر این نکته که هر کدام از ارگان ها موظف هستند مستقل آسیب شناسی موضوع را در دست انجام قرار داده و در این راستا گام بردارند، عنوان کردند: لازم است هر کدام از آن ها گزارشی را ارائه نموده و طی این گزارش، چالش های موجود و راهکار هایی که می توانند تعیین و تکلیف کردن واحد های مسکونی مهر را ساده تر سازند، در دستور کار بگذارند. علمداری این طور ادامه داد: یکی از اعضای این کارگروه ها، بانک مسکن است که تسهیلات مورد نیاز برای ساخت این واحد ها را تهیه می نماید و نقش تعیین کننده ای در تهیه منابع مالی مربوط به این پروژه را بر عهده دارد. وی اظهار نمود: در نظر داریم آسیب شناسی این موضوع را در دستور کار قرار داده و چالش ها و راهکار هایی که بر سر راه این موضع وجود دارند را شناسایی نماییم. در این کارگروه مقرر گردیده است هر کدام از اعضا، آسیب شناسی ها را در دستور کار قرار داده و بر اساس این آسیب شناسی ها، راهکار هایی که به عقیده آن ها می تواند تکمیل و تحویل واحد ها را تسریع ببخشد، ارائه دهند.

تأکید ریاست جمهوری بر پایان پروژه مسکن مهر تا انتهای سال ۹۸

محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دستور داد کارگروهی از مسئولان دولتی که به نوعی در پروژه مسکن مهر سهیم هستند، تشکیل گردد و تا بتوانند محدودیت های موجود را شناسایی نموده و برای از میان برداشتن هر کدام از آن ها تمهیداتی را در نظر بگیرند. در جلسه برگزار شده با حضور مدیران، نمایندگان و مسئولان ارگان های مختلف سهیم در پروژه مسکن مهر و محمد اسلامی، این امور زیر ذره بین رفتند و مورد بررسی قرار گرفتند. از جمله دیگر افرادی که در این جلسه حاضر بودند، مدیر امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید بودند.

با توجه به این که تکمیل هر چه سریع تر واحد های مسکونی مهر به عنوان یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی شناخته می شود، این وزارت در تلاش است چنین جلساتی را به صورت ماهانه برگزار نماید. همفکری و همکاری نهاد های مختلف بی تردید می تواند راه گشا بوده و نتیجه ای مثبت و حائز اهمیت به بار بیاورد. در این جلسات عموما محدودیت هایی که بر سر راه این پروژه قرار دارند و ضعف های موجود شناسایی شده و راه حل هایی برای جبران آن ها و تکمیل هر چه سریع تر واحد ها ارائه گردد. واحد هایی که دارای مشکلاتی هستند که نمی توان به سرعت آن ها را رفع نمود از این سیکل و چرخه خارج می شوند.

با علم به این موضوع که از مهم ترین مشکلاتی که از روز های نخست تاکنون با پروژه مسکن مهر دست به گریبان بوده است، موضوع تعاونی ها بوده ضمن این که برخی از افراد در تکمیل و تحویل این واحد ها، کم کاری می کنند و تحویل به موقع را نادیده می گیرند، از این رو در این راستا هم تصمیماتی اتخاذ گردید که از طریق تعامل با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در راستای حل این مشکلات گام هایی برداشته شود.

به واسطه برگزاری جلسات متعدد با قوه قضائیه و وزارت نیرو، تصمیماتی برای رسیدگی هرچه سریع تر به پرونده های حقوقی و قضایی اتخاذ گردیده است.

احمد اصغری مهرآبادی در نخستین روز این هفته بار دیگر یادآور شد که رئیس جمهور تأکید کرده اند پروژه مسکن مهر تا انتهای امسال باید به اتمام برسد.

  • منبع خبر : مهر نیوز