برای اجرای طرح اقدام ملی نیاز به اراضی دولتی است

به گفته سخنگوی دولت، دولت در نظر دارد در راستای حمایت از مستأجران طرح ملی مسکن را پیاده سازی و اجرایی کند.

سخنگوی دولت با اشاره به این که برنامه ها و سیاست های دولت تحت عنوان طرح ملی مسکن دنبال و پیگیری می شود، اظهار داشت: بر اساس این طرح مقرر گردیده که ساخت 400 هزار واحد مسکونی در دست اجرا قرار بگیرد که هدف تأمین واحد های مسکونی برای اقشار متوسط به پایین جامعه است.

طرح ملی مسکن هدفش خانه دار کردن مردم است

علی ربیعی با بیان این نکته که اراضی و زمین های مورد نیاز برای ساخت و ساز این واحد های مسکونی در حال حاضر آماده می باشد، عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مشکلاتی که در مسکن مهر وجود داشت در این پروژه مشاهده نشود ضمن این که تمام جوانب فرهنگی و اجتماعی آن رعایت خواهد گردید.

به گفته این مقام مسئول در ساخت این دسته از واحد های مسکونی به تمایلات فرد مبنی بر زندگی در کدام منطقه توجه خواهد شد.

با حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه اقتصادی دولت این طرح زیر ذره بین رفت و ساخت 400 هزار واحد مسکونی و روش ها و برنامه هایی که برای نیل به این هدف وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت ضمن این که در قالب این طرح قرار است 500 هزار مسکن مهر هم آماده شده و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مسکن حمایتی هم در اختیار افراد قرار می گیرد

ایشان با بیان این که مسکن حمایتی از دیگر امکاناتی است که برای مردم در قالب طرح اقدام ملی در نظر گرفته خواهد شد، اظهار نمود: مسکن کارگری توسط وزارت کار در دست بررسی و مطالعه قرار دارد، که از این طریق برآن هستند که واحد هایی را با هدف تأمین مسکن برای کارگران در دستور کار قرار دهند.

ایشان به برنامه های دیگری که دولت برای ساماندهی بازار مسکن در نظر دارد اشاره نمودند و تصریح کردند: واگذاری زمین های رایگان و ارزان برای ساخت مسکن از جمله این برنامه هاست ضمن این که قرار است تسهیلاتی را ارائه دهند که 80 درصد از قیمت مسکن را در بر بگیرد.

ایشان با بیان این که توجه به بازار اجاره از دیگر مواردی است که در کانون توجه قرار دارد، اظهار کرد: ساماندهی به بازار اجاره بها و رونمایی از شرایطی که بتواند به مستأجران کمک نماید از دیگر اهدافی است که دولت دنبال می کند.

ربیعی با اشاره به این که نرخ اجاره بها صعودی در حال افزایش است اظهار نمود: در این برنامه دولت در نظر داریم حامی مستأجران باشیم و به آن ها برای اجاره راحت تر واحد های مسکونی کمک نماییم.

با توجه به این که در آستانه نزدیک شدن به بهترین ماه های سال برای جابه جایی هستیم دور از انتظار نیست که نرخ اجاره بها با رشد همراه می گردد، تا جایی که بررسی ها حاکی از آن است که در دو هفته اخیر ده تا 15 درصد رشد نرخ اجاره بها اتفاق افتاده است. با این که عده ای بر این باورند که توأمان با راکد شدن بازار اجاره بها، عده ای وارد بازار اجاره می شوند و قیمت ها شکسته می گردد، اما مشاوران املاک ادعا می کنند توأمان با نزدیک شدن به تابستان نرخ اجاره بها هم تصاعدی بالا می رود و موجران دائما به دنبال افزایش نرخ اجاره بها هستند.

با توجه به این که در طرح اقدام ملی از زمین ها و اراضی دولتی استفاده می شود ساخت این واحد ها با هزینه های کمتری محقق می گردد از این رو به نظر می رسد ساخت این واحد ها به متعادل شدن قیمت ها کمک شایانی می نماید.