جدیدترین و به روزترین اخبار مسکن

اخبار مسکن

اخبار مسکن جزء یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین خبرها در زندگی روزمره‌ی ما می‌باشد. وضعیت بازار مسکن در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته از یک روند رو به رشدی برخوردار بوده است. به جرات می‌توان گفت سال 97 برای بازار مسکن یک سال خاص و با رشد صعودی به شمار می‌آید که با یک  شیب صعودی در حال رشد می‌باشد، طبق اخبار مسکن و همچنین آمارها و اطلاعات  قیمت مسکن نسبت به سال گذشته از یک رشد 90 درصدی برخوردار بوده است تاکنون  این افزایش قیمت بی‌سابقه بوده است.

لازم به ذکر است که بازار مسکن امسال برای مشتریانی که قصد خرید مسکن را داشته‌اند سالی پر از تورم شدید به شمار می‌آید.  این تورم تاثیر بسیار چشمگیری را بر روی تعداد معاملات انجام شده در حوزه خرید و فروش مسکن برجای گذاشته است، به طوریکه طبق اخبارمسکن تعداد معاملات مربوط به خرید و فروش مسکن یک روند نزولی و کاهشی را داشته است. به طوری طبق آمارها و اطلاعات معتبر موجود در کل تعداد معامله‌های انجام شده نسبت به ماه‌های گذشته مثلا ماه بهمن از یک روند نزولی ۶۴ درصدی برخوردار بوده است.

قیمت فعلی مسکن براساس آمارها و اخبار مسکن تهران

بهتر است بدانید که قیمت واحدهای مسکونی با توجه به اخبار مسکن و روند رو به افزایشی که نسبت به سال گذشته داشته است افزایش چشمگیری را داشته است، به طوری که طبق آمار و اطلاعات بانک مرکزی قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در کلانشهر تهران در ماه بهمن از یک رشد 90.8 درصدی نسبت به بهمن ماه گذشته برخوردار می‌باشد، این تورم‌ها در بازار مسکن باعث شده است که رغبت و تمایل افراد برای خرید واحدهای مسکونی کمتر شود به طوری که آمارها و اخبار مسکن حاکی از این است که در ماه‌های اخیر قیمت واحدهای مسکونی تنزل پیدا کند و به تبع آن بازار مسکن در یک رکود به سر می‌برد.

همچنین منطقه یک تهران یکی از گران‌ترین مناطق تهران به شمار می‌آید. به طوریکه طبق اخبار مسکن و آمارهای دقیق قیمت هر متر مربع از این واحدهای مسکونی معادل 23 میلیون و 110 هزار تومان می‌باشد و در مقابل واحدهای مسکونی مناطق 18 تهران یکی از ارزانترین واحدهای مسکونی به شمار می‌آیند به طوریکه متوسط قیمت هر متر مربع از واحدهای مسکونی این منطقه طبق آخرین اخبار مسکن برابر با 4 میلیون و 200 هزار تومان می‌باشد.

پرطرفدارترین مسکن‌های تهران برای خرید و فروش براساس آخرین اخبار مسکن

امروزه با توجه به اخبار مسکن و تورم شدیدی که بر بازار خرید و فروش مسکن حاکم می‌باشد در بین واحدهای مسکونی مختلف تعدادی از واحدهای مسکونی هستند که در بین مشتریان از طرفداران بیشتری برخوردار می‌باشند. در واقع در شهر تهران واحدهای مسکونی را که کمتر از 5 سال از زمان ساخت آن‌ها نگذشته باشد بیشتر پرطرفدار می‌باشند، به طوریکه طبق آمارهای اعلام شده این مسکن‌ها نزدیک ۴۳٫۵ درصد از خرید و فروش بازار مسکن را به خود اختصاص داده‌اند. در مقابل واحدهای مسکونی که قیمت آن‌ها بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون است از کمترین میزان طرفدار خرید و فروش در بین مشتریان برخوردار می‌باشند به طوریکه تنها توانسته‌اند ۱۰٫۸ درصد از بازار پرتورم مسکن را به خود اختصاص دهند.

همچنین لازم به ذکر است که واحدهای مسکونی که قیمت آن‌ها بین 300 تا 450 میلیون تومان می‌باشند از طرفداران نسبتاً متوسطی در بین مشتریان برخوردار می‌باشند و این واحدهای مسکونی توانسته‌اند 17.1 درصد از بازار پر از آشوب و پرفراز و نشیب مسکن را به خود اختصاص دهند. در نهایت واحدهای مسکونی با قیمت 150 تا 300 میلیون در بین بقیه‌ی واحدهای مسکونی از لحاظ میزان خرید و فروش از دومین رتبه از لحاظ میزان خرید وفروش برخوردار می‌باشند، به طوریکه می‌توان گفت در بازار پر از تلاطم مسکن سهم 17.7 درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

مناطق پر فروش تهران طبق اخبار مسکن

بهتر است بدانید که طبق آخرین اخبار مسکن و آمارها و همچنین وضعیت بازار مسکن در حال حاضر منطقه  5 تهران یکی از مناطق پرفروش شهر تهران به شمار می‌آید، به طوریکه با اختصاص دادن 12.4 درصد از کل معاملات خرید و فروش مسکن در رده نخست قرار دارد. همچنین منطقه 4 در رده دوم فروش معاملات مربوط به بازار مسکن تهران قرار گرفته است و منطقه 7 با اختصاص دادن 7.7 درصد از حجم کل معاملات صورت گرفته توانسته است در رده سوم معاملات مربوط به خرید و فروش مسکن شهر تهران قرار بگیرد.

وضعیت کنونی بازار مسکن طبق آخرین اخبار مسکن

جالب است بدانید که طبق آخرین اخبار مسکن و آمارها در 6 ماه گذشته بازار معاملات مربوط به خرید و فروش مسکن دارای شیب نزولی بوده و ازیک روند کاهشی برخوردار می‌باشد. که آمارها حاکی از یک رکود تورمی شدید در این بازار می‌باشد. جالب است بدانید که قیمت اجاره واحدهای مسکونی در کلانشهر تهران نسبت به سال‌های گذشته از یک رشد افزایشی 17.1 درصدی برخوردار بوده است. البته در بعضی از مناطق تهران این افزایش قیمت متفاوت بوده و در حالت کلی بین 15 تا 35 درصد متغیر بوده است.